Βασίλης Ζορμπάς: «Δικό μας Δημαρχείο με «λογικό» κόστος»

0
zormpas

 

«Σ» Για το 2008 έχετε κάποια πληροφόρηση;

«Ο κ. Γιαννακόπουλος δεσμεύτηκε να φέρει τον προϋπολογισμό του 2008 πριν το τέλος του χρόνου. Απ΄ ότι γνωρίζω τα έξοδα που πραγματοποίησε ο Δήμος το 2008 ήταν αυξημένα σε σύγκριση με άλλες χρονιές και η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι θα παρουσιάσει έλλειμμα που θα ξεπερνά τα 5.000.000 ευρώ».

«Σ» Εάν κάθε χρόνο το έλλειμμα αυξάνεται πόσο μπορεί να φτάσει το 2009;

«Στο δημοτικό συμβούλιο δήλωσα ότι με αυτούς τους ρυθμούς που ξοδεύει «απλόχερα» το δημόσιο χρήμα η διοίκηση του Δήμου, το 2009 θα φτάσει τα 7 – 8 .000.000 ευρώ και το 2010 που είναι και έτος εκλογών τα χρήματα που θα ξοδευτούν «δεξιά» κι «αριστερά» θα είναι πολλά και πολύ φοβάμαι ότι ο κ. Γιαννακόπουλος  θα παραδώσει το δήμο με έλλειμμα που αγγίζει τα 15.000.000 ευρώ. γιατί δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που να νομίζει ότι με το «πρόσωπο» που έχει επιδείξει μέχρι σήμερα έχει έστω και ελάχιστες πιθανότητες επανεκλογής».  

«Σ» Το έλλειμμα του 2007 δεν θα μπορούσε να είχε αποτραπεί;

«Βεβαίως θα μπορούσε. Εμείς καταθέσαμε στο δημοτικό συμβούλιο ότι το έλλειμμα αυτό δημιουργήθηκε από τις περιττές δαπάνες  που κάνει ο Δήμος. Εάν κάποιος εξετάσει προσεκτικά τα έξοδα, θα διαπιστώσει ότι το 2007 και το 2008 περισσότερα από 1.500.000 ευρώ έχουν ξοδευτεί σε «εκδηλώσεις», σε «πανό», σε φωτογραφήσεις, σε βίντεο, σε έντυπα και  σε προπαγανδιστικό υλικό και δεν νομίζω να υπάρχει άλλος Δήμος στην Ελλάδα που να ξοδεύει τόσα χρήματα σε έντυπο υλικό.

Είναι απίστευτη η σπατάλη που γίνεται και η οποία όσο θα πλησιάζουν οι εκλογές θα αυξάνεται από το δήμαρχος και τα λοιπά μέλη της διοίκησης του Δήμου, για «αυτοπροβολή» και «προβολή» ενός ανύπαρκτου έργου».

«Σ» Η επικοινωνιακή πολιτική είναι κατά τη γνώμη σας η μόνη αιτία αυτής της τραγικής οικονομικής κατάστασης; 

«Το αλόγιστο ξόδεμα χρημάτων για «πλύση εγκεφάλου» και οι «συμβάσεις» είναι τα βασικά προβλήματα».

 «Σ» Ποιες συμβάσεις εννοείτε;

«Τον τεράστιο αριθμό συμβασιούχων που απασχολούνται σήμερα στο δήμο και τις δημοτικές επιχειρήσεις και πραγματικά νιώθω μεγάλη αγανάκτηση, γιατί δεν φτάνει που δεν χρειάζεται ο δήμος και οι δημοτικές επιχειρήσεις όλους αυτούς που προσλαμβάνουν, αλλά αφήνουν στην ανέχεια και στην ανεργία τα παιδιά των συμπολιτών μας και προσλαμβάνουν συμβασιούχους από όλη την υπόλοιπη Αθήνα».

 andreas

 Συνέντευξη στον δημοσιογράφο

ΕΣΗΕΑ – ΠΟΕΣΥ

Ανδρέα Χ. Μπαλωτή

«Σ» Εννοείτε τη γενιά των 600 ευρώ;

«Τι λέτε κ. Μπαλωτή; Ποια γενιά των 600 ή 700 ευρώ; Μόνο στον αθλητικό οργανισμό καταγγείλαμε μια από τις πολλές συμβάσεις έργου και συγκεκριμένα αυτή για την «ενημέρωση και συντήρηση ιστοσελίδας» του ΑΟΔΑΠ που είναι της τάξεως των 18.000ευρώ το χρόνο!». 

«Σ» κ. Ζορμπά έχετε διατελέσει και διοίκηση του Δήμου, πείτε μας ο Δήμος εισπράττει τα οφειλόμενα σ΄ αυτόν;

«Ο Δήμος δεν εισπράττει αυτά που πρέπει να εισπράξει και βεβαίως μιλάμε πάντα για τις οφειλές που ο νόμος ορίζει. Από πού να ξεκινήσουμε; Οι συμπολίτες μας και δικαίως, διαμαρτύρονται για την κατάσταση των πεζοδρομίων που είναι απαράδεκτη. Όμως απαράδεκτο είναι και το γεγονός ότι ενώ ο νόμος προβλέπει ότι το πεζοδρόμιο είναι ευθύνη του Δήμου και υποχρέωση των κατοίκων αυτό δεν εφαρμόζεται για «διάφορους» λόγους».

«Σ» Τι εννοείτε; 

«Ο νόμος προβλέπει ότι οι υπηρεσίες του δήμου επισημαίνουν πιθανές φθορές σε πλάκα ή πλάκες του πεζοδρομίου και στη συνέχεια ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες του κτίσματος στο οποίο ανήκει η φθορά και τους καλούν να προχωρήσουν στην αντικατάσταση της. Εάν στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που ο νόμος προβλέπει δεν έχει αποκατασταθεί η φθορά, τότε ο Δήμος αποκαθιστά την φθορά και στέλνει τον λογαριασμό της δαπάνης στους ιδιοκτήτες. Βεβαίως μέχρι σήμερα ποτέ και κανένας δημότης δεν έχει πληρώσει…».

«Σ» Δηλαδή γι αυτό το χάλι που έχουν τα πεζοδρόμια σήμερα φταίνε οι…δημότες;

«Όχι βέβαια κι αυτό γιατί η διαδικασία που ακολουθεί η κάθε δημοτική αρχή όταν κατασκευάζει πεζοδρόμια δεν είναι η νόμιμη διότι οφείλει να ενημερώσει τους δημότες που κατοικούν στο συγκεκριμένο δρόμο που θέλει να φτιάξει το πεζοδρόμιο, να παραδώσει σ΄ αυτούς τα σχέδια και να τους δώσει  χρονικό περιθώριο έξι μηνών για προχωρήσουν στις επισκευές που πρέπει να κάνουν στα τμήματα που αναλογούν στις ιδιοκτησίες τους και στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθούν οι επισκευές τότε να τις κάνει αυτή και να χρεώσει τα έξοδα στους υπόχρεους της οφειλής».

«Σ» Γιατί δεν τηρούνται όλα αυτά;

«Επειδή θέλουν για ευνόητους λόγους να δίνουν τα έργα σε «δικούς» τους εργολάβους. Δεν μπορεί να στοιχίζει  300 ευρώ το ένα τετραγωνικό μέτρο πεζοδρομίου με ένα «κολονάκι» -πολλές φορές σε πλάκες πλάτους 70 εκατοστών!- που δεν πρέπει να μπει γιατί δεν μπορεί μετά να περπατήσει άνθρωπος…κάτι δεν πάει καλά».

«Σ» Υπάρχουν και άλλοι τομείς που υπάρχουν έσοδα για το δήμο και η διοίκηση δεν τα εισπράττει;

«Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Γιάννης Γουργούλης- και είναι προς τιμήν του- είχε δηλώσει έγκαιρα ότι οι υπηρεσίες του Δήμου δεν εισπράττουν τα νόμιμα έσοδα και ότι υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης του συστήματος «έσοδα – πληρωμές».

Εάν λοιπόν δεν εισέπραττε ο δήμος οφειλόμενα ποσά το 2004, 2005, 2006, 2007 και 2008, φανταστείτε τι θα γίνει τώρα που η παγκόσμια κρίση χτυπά και τη χώρα μας και ένας θεός μόνο ξέρει άλλο μπορεί να συμβεί   το 2010, 2011 και  2012».

«Σ» Υπάρχει λύση;

«Πάντα υπάρχουν λύσεις αρκεί να θες να τις εφαρμόσεις. Πάντως «λύση» δεν είναι το να πουλάς «τάφους» στο δημοτικό κοιμητήριο όπως κάνει σήμερα μέσα στον πανικό του ο κ. Γιαννακόπουλος».

«Σ» Η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας αποτελεί αξιόπιστη λύση κατά τη γνώμη σας;

«Όπως  σε όλη την ελληνική επικράτεια, έτσι και στον δικό μας δήμο και θα το πω ξεκάθαρα,  η δημοτική μας περιουσία είναι ή «παγωμένη» ή «ξεπουλημένη» με αποτέλεσμα να πληρώνουν οι δημότες υπέρογκα ποσά σε ενοίκια προς τρίτους, ενώ θα μπορούσε τόσα χρόνια να έχει ιδιόκτητα κτίρια με τα δεκάδες δισεκατομμύρια που έχουν κατασπαταληθεί.

Εδώ στην Αγ. Παρασκευή έχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα, όπως το Ι.Κ.Α που πληρώνει 33.000 ευρώ ενοίκιο κάθε μήνα τη στιγμή που έχει ιδιόκτητο οικόπεδο στη συμβολή της Λεωφ. Μεσογείων με την οδό Λεωνίδου το οποίο «ρημάζει» και δεν αξιοποιείται για ευνόητους και πάλι λόγους…ε  λοιπόν το ίδιο κάνει και ο Δήμος. Επιτρέπεται να έχεις δικά σου οικόπεδα και να νοικιάζεις με υπέρογκα πολλές φορές ενοίκια χώρους για να στεγάσεις το Δημαρχείο, τους παιδικούς σταθμούς και άλλες υπηρεσίες; Είναι λογικό για μια χρηστή διοίκηση να πληρώνει 30.000 ευρώ κάθε μήνα για παιδικούς σταθμούς και να έχει αναξιοποίητα ακίνητα; Αυτό είναι απαράδεκτο για μια χρηστή διοίκηση και υποκρύπτει συναλλαγές «κάτω από το τραπέζι».

«Σ» Στην επικαιρότητα βρίσκεται το θέμα του Δημαρχείου, μεταστέγαση, μελέτες κ.λ.π ποια είναι η γνώμη σας;

«Το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε. Το Δημαρχείο όσο διοικεί ο κ. Γιαννακόπουλος θα φθάσει μόνο μέχρι τις μελέτες. 

«Σ» Γιατί το λέτε με τόση σιγουριά;

«Επειδή οι μελέτες έχουν «ψωμί»! Αναθέτουμε μελέτες, μοιράζουμε χρήμα αλλά έργο δεν κάνουμε απλά πράγματα.

Τώρα μιλάνε για ένα Δημαρχείο εμβαδού 3.700 τετραγωνικών μέτρων του οποίου ο προϋπολογισμός μαζί με τα υπόγεια έχει φτάσει  18.000.000 ευρώ δηλαδή

 dim 03
 Το καινούργιο δημαρχείο το 2009 όταν ετοιμαζόταν να φιλοξενήσει τις υπηρεσίες του Δήμου

για μια κατασκευή γραφείων και πάρκινγκ όπου το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο θα ξεπεράσει τα 4.500 ευρώ και όλα αυτά με το Οικόπεδο δικό μας!! Και για να αντιληφθείτε για τι πράγμα μιλάω, ρωτήστε έναν κατασκευαστή πόσο πουλά το τετραγωνικό σε πολυτελή κατασκευή και όχι για γραφεία… Τώρα τα 1.000 – 1.200 ευρώ ανά τετραγωνικό ΠΩΣ φτάνουν και ξεπερνούν τα 4.500ευρώ ανά τετραγωνικό, αυτό μόνο τα «μαθηματικά» του κ. Γιαννακόπουλου και του κ. Κρητικίδη μπορούν να το εξηγήσουν…» 

«Σ» Πως είναι δυνατό στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο να ψηφίζετε δεκάδες εκατομμύρια για τις μελέτες του Δημαρχείου και ταυτόχρονα να συζητάτε για την ενοικίαση χώρων για την στέγαση του δημαρχείου σε βάθος χρόνου τουλάχιστον μιας δεκαετίας; 

«Κατ΄ αρχήν πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι χώροι που στεγάζονται οι υπηρεσίες του Δήμου είναι ακατάλληλοι για τη δουλειά αυτή. Εμείς έχουμε συμφωνήσει στη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών σε άλλο κτίριο υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει μεγάλη διαφορά ενοικίου και ότι θα διαθέτει όλα όσα ο νόμος επιβάλλει…αλλιώς να μην πάμε πουθενά και να φτιάξουμε το δικό μας. 

Επαναφέρω λοιπόν τον προηγούμενο συλλογισμό μου και λέω:  Εάν ενοικιάσουμε έναν χώρο με 500- 600.000 ευρώ το χρόνο σε 10 χρόνια θα έχουμε δώσει 5 – 6.000.000 ευρώ. Ξέρετε με τα χρήματα αυτά Τι μπορούμε να χτίσουμε σε δικά μας οικόπεδα; Δύο Δημαρχεία!  Γιατί λοιπόν δεν το κάνουμε με ένα «λογικό κόστος;».

 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση