«Σαν βγεις στο πηγαιμό για την Ιθάκη (Δημαρχία) … όλο και κάτι μπορεί να μάθεις!»

0

Κατά τη συνεδρίαση της 5ης Μαρτίου 2019, στη διαδικασία των ερωτήσεων προς τον δήμαρχο, ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος Δήμαρχος Αγ. Παρασκευής, απηύθυνε (συμβουλευόμενος το tablet του), μια σειρά ερωτήσεων που είχαν προκύψει από τις επαφές του με τους πολίτες της Αγ. Παρασκευής καταγράφοντας τα προβλήματα που τους απασχολούν.

Ο υποψήφιος Δήμαρχος, μετέφερε λοιπόν προς τον δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο «αυτά» που συμβαίνουν στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Παρασκευής, όπου συνάντησε μια «Μητέρα» η οποία του είπε ότι στο ΣΤ 1 του Σχολείου και ενόψει του εορτασμού της 25ης Μαρτίου 2019, «έβαλαν» τα παιδιά της τάξης αυτής να διαβάσουν και να μεταφέρουν στη σκηνή το θεατρικό έργο του Μήτσου Ευθυμιάδη «Οι Προστάτες».

Συνεχίζοντας την διήγηση ο υποψήφιος Δήμαρχος, είπε ότι: “η «Μητέρα» του αποκάλυψε ότι «Αυτό το έργο» ειρωνεύεται την επανάσταση, κι επειδή εγώ δεν γνώριζα το έργο αυτό, μου εκτύπωσε τις σελίδες του κειμένου, τις οποίες σας προσκομίζω και δεν θα σας διαβάσω τι λέει μέσα… αλλά ο συγγραφέας φημίζεται για το «Μαύρο χιούμορ» του… ειρωνεύεται τους επαναστάτες… ειρωνεύεται τους ευεργέτες”.

Η «Μητέρα» αυτή, συνέχισε να περιγράφει ο υποψήφιος Δήμαρχος, με ρώτησε λέγοντας: «Εμείς θα βάλουμε τα παιδιά μας να διαβάσουν αυτό το έργο; Θα καταγγελθεί αυτός ο συγκεκριμένος δάσκαλος που κάθε γιορτή, μας την «κάνει 17 Νοέμβρη»;

Εγώ, συνέχισε ο υποψήφιος Δήμαρχος, είδα που πρόσκειται αυτό το έργο! γιατί του έκανε αφιέρωμα η «Αυγή»… το «προσφώνησε» ο Σκουλιαράκος ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ… Εγώ λοιπόν το λέω στο Δημοτικό συμβούλιο, συνέχισε ο υποψήφιος Δήμαρχος, έμαθα ποια είναι η «διαδικασία»… θα πρέπει να καταγγελθεί ( ο δάσκαλος) στο Σύλλογο Γονέων, στο Σύλλογο του Σχολείου, να έρθει στην Επιτροπή Παιδείας, να επέμβει ο δήμαρχος και μετά να πάτε στη Διεύθυνση…
Είστε διατεθειμένοι, κατέληξε ο υποψήφιος Δήμαρχος, να το κάνετε «αυτό;» Γιατί εάν ΔΕΝ το κάνετε θα εκτεθείτε… γιατί έχω φτιάξει «κίνημα» Εγώ… εμάς μας συμφέρει «αυτό το πράγμα»!».

Ο Μήτσος Ευθυμιάδης ενδεχομένως να μην είναι ευρέως γνωστός και ο κάθε Υποψήφιος Δήμαρχος δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει όλους τους λογοτέχνες, καλλιτέχνες, ποιητές και λοιπούς «λαπάδες» που παλεύουν με τους δαίμονες τους, στους χώρους των ιδεών και της τέχνης.
Παραθέτω απλά από την Ηλεκτρονική έκδοση, της εφημερίδας «Η Καθημερινή» (η οποία προφανώς δεν αποτελεί όργανο του ΣΥΡΙΖΑ…), το ρεπορτάζ του συναδέλφου που επιμελήθηκε την ειδησεογραφική κάλυψη του θανάτου του Μήτσου Ευθυμιάδη για να φωτιστεί το έργο και η προσωπικότητα του, ανεξάρτητα από εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με την «οπτική» που έβλεπε και κατέγραφε τα γεγονότα.

ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ( 01.07.2003) Εφημερίδα «Καθημερινή»/ Ηλεκτρονική έκδοση.
Πέθανε στα 58 ο συγγραφέας Μήτσος Ευθυμιάδης.
Πέθανε ξαφνικά το Σάββατο το πρωί (στο νοσοκομείο «Σισμανόγλειο» όπου νοσηλευόταν τις τελευταίες μέρες) και κηδεύθηκε χθες το απόγευμα στο A΄ Νεκροταφείο ο θεατρικός συγγραφέας Μήτσος Ευθυμιάδης, σε ηλικία μόλις 58 ετών, χάνοντας τη μάχη με τον καρκίνο. Είχε γεννηθεί το 1945 στην Αθήνα και σπούδασε νομικά στη Θεσσαλονίκη.
Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο ταυτίστηκε με την επιτυχία. Ήταν το 1975, όταν ο Κάρολος Κουν ανέβασε στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης τους «Προστάτες», ένα σπονδυλωτό θέαμα με θέμα την ξενοκρατία και τις ρίζες της στην ελληνική ιστορία, ντυμένο με τη μουσική και τα τραγούδια του Χρήστου Λεοντή.
Εποχή μεταπολίτευσης, εποχή που όλα δοκιμάζονταν, όλα εκφράζονταν, όλοι πειραματίζονταν, όλοι συνδύαζαν μορφές και είδη λόγου και τέχνης, σχήματα και τρόπους έκφρασης. O Μήτσος Ευθυμιάδης έγραψε τους «Προστάτες» με γνώμονα και έγνοια το πλατύ κοινό του θεάτρου και με συνταγή τους κώδικες των λαϊκών θεαμάτων.
Μετά τους «Προστάτες» ακολούθησαν «O Φώντας» (1977-1978) που παρουσιάστηκε στο θέατρο «Στοά» από τον Θανάση Παπαγεωργίου και «O Φονιάς» (1981-83), έργο που ανέβασε ο Αντώνης Αντωνίου στη «Θεατρική Σκηνή».
Έκτοτε ο Μήτσος Ευθυμιάδης σιώπησε για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια. Η επόμενη θεατρική του εμφάνιση έγινε το 1997, με το έργο «Πέρα από τη νύχτα» που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Καλατζόπουλος στο θέατρο «Πολύτεχνο».
Στο διάστημα που μεσολάβησε, ο Μήτσος Ευθυμιάδης καταπιάστηκε με πολλά και διαφορετικά:
1) με τη σκηνοθεσία στο θέατρο «Πολυθέαμα» Ιωαννίνων και με το έργο «Εμιγκρέδες» του Μρόζεκ και «Περιμένοντας τον Γκοντό» και «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ,
2) με τη μετάφραση, υπογράφοντας τη μεταφορά στα νέα ελληνικά του «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου και των «Ιππέων» του Αριστοφάνη.
3) το μυθιστόρημα ήταν ένα άλλο στοίχημα με το οποίο καταπιάστηκε. Από τις εκδόσεις «Λιβάνης» κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά του, «Μοιραία σχέση».
Πιστός στο λαϊκό θέατρο, συμμετείχε και σε κείμενα επιθεώρησης, για την παράσταση του 1997 στο «Δελφινάριο» με τίτλο «Ελληνεξασθενής» και συνεργάτες του στη γραφή των κειμένων τους Γιώργο Σκούρτη και Λάκη Μιχαηλίδη.
Τα έργα του Μήτσου Ευθυμιάδη χαρακτηρίζονται από ποιητικό ρεαλισμό με έμφαση στα ελληνικά θέματα. H πραγματικότητα με την ιστορία είναι οι βασικοί και μόνιμοι «πρωταγωνιστές» του. Οι ήρωές του ήταν πλάσματα ημιτελή και ανασφαλή και την ίδια στιγμή έτοιμοι για την πιο σπουδαία κίνηση.
H Εταιρεία Θεατρικών Συγγραφέων εξέφρασε τη θλίψη και την οδύνη της για την απώλεια του Μήτσου Ευθυμιάδη και ευχαριστεί τον υπουργό Πολιτισμού για την ηθική και υλική ενίσχυση καθώς και τους γιατρούς του «Σισμανόγλειου».

Ανδρέας Χρ. Μπαλωτής
Δημοσιογράφος ΕΣΗΕΑ – ΠΟΕΣΥ

Απάντηση